Thursday, July 10, 2014

Kenali dan Rawat Denggi dengan Shaklee


Baru sahaja rakan saya, seorang Dr di Klinik Kesihatan Gua Musang mengingatkan kami mengenai demam denggi yang kerap berlaku kini di group Whatsapp, dan pada hari yang sama juga saya menerima mesej bahawa suami salah seorang rakan yang lain turut dijangkiti demam denggi. Beliau bertanyakan apakah supplemen Shaklee yang boleh membantu suami beliau pulih dengan lebih cepat. 

Untuk anda yang tidak mengetahui apakah itu Denggi,  Denggi merupakan salah satu daripada penyakit yang boleh membawa maut. Ia adalah sejenis penyakit yang disebabkan oleh jangkitan virus Denggi yang disebarkan oleh nyamuk Aedes betina. Manakala cara virus denggi ini tersebar adalah melalui gigitan nyamuk aedes orang yang berpenyakit denggi kepada orang yang sihat.

Terdapat 2 jenis denggi yang paling berat iaitu :
  • Demam Hemoragik Denggi (DHF)
  • Sindrom Kejutan Denggi (DSS).

Bagi mereka yang dijangkiti virus denggi, bacaan platlet darah akan mula turun sekitar hari ke-4 selepas gigitan nyamuk aedes itu. Apabila bacaan platelet darah menjadi kurang daripada 100 bpL, pesakit tersebut perlu dimasuk ke dalam wad hospital untuk jagaan rapi. Jika bacaan platelet darah menurun sehingga kurang daripada 10 bpL, keadaan sudah menjadi kritikal dan pendarahan yang ketara akan mula dan boleh membawa maut!



Tanda-tanda demam denggi pula adalah :


Sekiranya anda mengalami tanda-tanda seperti dinyatakan di atas, segeralah berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan selanjutnya. Selain mengikuti nasihat doktor dan mengambil ubat sepatutnya, anda juga boleh mengambil cadangan Set Denggi Shaklee ini untuk membantu mempercepatkan proses pemulihan. Set Denggi Shaklee merangkumi Nutriferon (membantu meningkatkan sistem imun badan) dan Performance Drink (mengelakkan badan daripada dehidrasi). Anda juga boleh mengambil Sustained Released Vitamin C untuk meningkatkan sistem imun.

Selain itu, sup ketam juga dikatakan boleh membantu meningkatkan bacaan platlet darah pesakit denggi.


Untuk pertanyaan, mendapatkan suplemen dan konsultansi berterusan boleh hubungi saya ;

Your Shaklee Independent Distributor
Najmiah Ali

SMS | WA 0197732409 | 0192194709
Shaklee ID : 882647
Email :   najmiea@gmail.com
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.


1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...