Wednesday, January 22, 2014

Jeragat - Punca dan Rawatan Mengatasinya


Apakah yang dimaksudkan dengan Jeragat? 

Jeragat atau freckles merupakan tompok-tompok yang disebabkan melanin yang terkumpul dan menjadi warna coklat muda atau coklat tua. Kadang-kala tompok-tompok yang terkumpul adalah secara berkelompok, baik di pipi, dahi mahupun di dagu. Jeragat boleh dipudarkan atau dikurangkan, tetapi tidak boleh dipulihkan sama sekali. Kebiasaannya jeragat di alami oleh wanita yang telah meningkat umurnya. Namun jangan take for granted kerana mungkin sekarang anda tidak ada jeragat, but who knows mungkin satu hari anda juga akan mengalami masalah yang sama seiring dengan usia. Bak kata pepatah mencegah itu lebih baik daripada merawat. Sebelum ditimpa masalah ini, jom kita kenal pasti punca dan beberapa cara untuk mengatasinya bersama kami di Shaklee.






Antara punca jeragat adalah :

  • Ia disebabkan oleh pancaran UV matahari yang menjadikan kelebihan pigmen.
  • Hormon yang tidak seimbang disebabkan mengandung atau menopaus.
  • Gelisah dan tidak cukup tidur.
  • Menggunakan makeup yang tidak berkualiti dan bermutu rendah.
  • Disebabkan oleh masalah pada limpa.

Antara cara mengatasi dan mengurangkan jeragat yang dicadangkan adalah :

1) Nutriwhite Spot Whitening Treatment

 

  • Memperbaiki kesan-kesan matahari serta jeragat kulit dengan cepat
  • Kuasa pencerahan botani dihasilkan daripada pati Likuoris dan Peony, yang amat bernilai disebabkan kesannya dalam mencerahkan, melindungi serta menghilangkan radang kulit
  • Cats Claw menegangkan kulit
  • Vitamin C aktif membawa kecerahan yang baru untuk kulit anda dengan rawak wajah yang lebih halus
       Sumber : Shaklee Malaysia 

2) GLA Complex

 
Seperti yang kita ketahui salah satu punca jeragat adalah disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon dalam badan. Maka kami mencadangkan pengambilan GLA Complex ini kerana ianya berfungsi untuk menstabilkan hormon. Selain itu, GLA Complex didatangkan sekali dengan Vitamin E yang sememangnya bagus untuk kecantikan kulit.

3) Energizing Soy Protein


Protein juga sangat membantu hilangkan jeragat . Pengambilan protein harian yang cukup dapat membantu tubuh menghasilkan sel-sel baru dan menyahkan jeragat di muka. Jadi sekarang beri perhatian keperluan protein harian anda untuk mendapatkan kulit yang sihat, cantik dan bebas jeragat.

Apa yang penting, kita juga perlu memastikan pengambilan air yang mencukupi bagi memastikan kulit tidak terhidrasi di samping ianya penting kepada mereka yang mengamalkan pengambilan suplemen. Segala usaha akan berhasil dengan izinNya, jadi jangan putus asa berikhtiar ya.


Untuk pertanyaan dan konsultansi berterusan boleh hubungi saya ;


Your Shaklee Independent Distributor
Najmiah Ali

SMS | WA 0197732409 | 0192194709
Shaklee ID : 882647
Email :   najmiea@gmail.com
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...