Wednesday, February 5, 2014

Tips untuk Mengekalkan Kulit yang Sempurna



Terdapat beberapa tips untuk mengekalkan kesempurnaan kulit yang boleh dikongsikan melalui pembacaan untuk kita sama-sama praktikkan selain daripada pengambilan suplemen tambahan dan juga menggunakan produk penjagaaan kulit yang bersesuaian dengan kita.



  1. Minyak kelapa telah sekian lama digunakan dalam usaha mendapatkan kulit yang sempurna, bersih dan awet muda. Ia melawan terhadap toksin kuat kerana mempunyai anti bakteria , anti mikrob dan anti kulat. Titiskan beberapa titis minyak kelapa dalam tapak tangan dan disapu pada kulit dengan sempurna. Amalan urutan ini setiap hari boleh menyingkirkan toksin dari badan dalam beberapa minggu.  Ini adalah cara yang terbukti untuk mendapatkan kulit yang sempurna secara semula jadi.  
  2. Campuran Pisang lenyek, jus lemon dan madu boleh digunakan untuk mengurut kulit untuk kira-kira 15 minit. Bilas dengan air sejuk dan ulangi untuk mendapatkan penjagaan kulit sempurna.
  3. Beberapa titis minyak kelapa perlu diambil dalam tapak tangan dan disapu pada kulit dengan sempurna. Ini urut setiap hari boleh memecat semua toksin keluar dari badan dalam beberapa minggu. Ini adalah cara yang terbukti untuk mendapatkan kulit yang sempurna secara semula jadi.
  4. Jika anda mempunyai kulit yang berminyak , gunakan masker yang dibuat daripada campuran atau kombinasi timun, Aloe Vera gel dan putih telur. Sapukan di seluruh muka dan leher dan basuh dengan air suam selepas ia kering.
  5. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa diet yang terdiri daripada protein, buah-buahan dan sayur-sayuran adalah cara terbaik untuk mengekalkan kulit yang sempurna.
  6. Gosokkan hirisan kentang mentah boleh menghilangkan kecacatan dan parut. 
  7. Mask Strawberry yang dibuat daripada strawberi lenyek dan yogurt boleh disapu pada kulit selama 15 minit setiap hari dan kemudian dibilas dengan air untuk mendapatkan kulit yang sempurna.
  8. Madu adalah baik untuk penjagaan kulit dan urutan muka dengan madu membantu dalam menghilangkan kedutan.
  9. Campurkan avocado yang telah dilenyek dan madu dan sapukan pada kulit. Basuh dengan air suam selepas kira-kira 20 minit. Ini adalah kaedah yang berkesan penjagaan kulit untuk kulit kering.
  10. Campurkan serbuk kunyit dalam susu dan sapukan pada muka anda untuk menghilangkan kulit yang tan atau untuk menyingkirkan bulu muka.
  11. Dapatkan sepotong lemon dan tambahkan sedikit gula dan sapukan pada muka anda. Ia boleh digunakan pada siku untuk menjadikan kulit lebih licin dan menghilangkan pigmentasi.
  12. Buatkan campuran air Rose, madu, minyak jajoba dan minyak pati Rosedan sapukan pada muka anda dan biarkan selama 20 minit. Basuh dengan air suam. Ini merupakan satu lagi cara yang baik untuk mencapai kulit yang sempurna.
Sumber : Skinsheen

Untuk pertanyaan, harga istimewa dan konsultansi berterusan boleh hubungi saya ;


Your Shaklee Independent Distributor
Najmiah Ali

SMS | WA 0197732409 | 0192194709
Shaklee ID : 882647
Email :   najmiea@gmail.com
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...