Wednesday, March 19, 2014

Kombinasi Hebat Mealshakes dan Omegaguard

Keadaan jerebu yang saban hari makin teruk di Malaysia pasti merunsingkan ibu-bapa yang mempunyai anak-anak, terutamanya yang perlu ke sekolah atau pusat-pusat jagaan. Saya juga sebagai ibu kepada anak yang berusia lingkungan 3 tahun juga sama seperti ibu-ibu yang lain.

Udara yang tidak sihat, akibat daripada asap yang berpunca daripada kebakaran hutan tentunya akan menjejaskan kesihatan diri kita. Setengah jam menunggu suami saya petang semalam untuk dijemput pulang dari pejabat, menyesakkan nafas saya malah mata juga terasa sakit dan pedih. Malah, anak saya juga mengalami gatal-gatal pada kulit kerana alahan ekzema kesan udara yang tidak sihat ini. Memang  kesian sangat dekat dia , setiap malam kebelakangan ini tidak dapat tidur lena , menggaru sampai ada kesan di badan.




Untuk memastikan dan meningkatkan sistem imun badan, Mealshakes dan Omegaguard boleh dijadikan sebagai salah satu langkah pencegahan. Apa yang penting adalah untuk memastikan anak-anak dan diri kita sendiri agar memperbanyakkan minum air kosong agar badan tidak terhidrat.

Mealshakes merupakan multivitamin lengkap dalam bentuk serbuk, yang turut dilengkapi dengan protein dan serat. Amat sesuai untuk diamalkan oleh kanak-kanak dan ianya berperasa Vanilla yang pastinya akan membuatkan kanak-kanak menyukainya.



Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
•    Sarapan segera yang berkhasiat
•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
•    Hidangan segera untuk para atlet
•    Kudapan menarik pada bila-bila masa
•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium 

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. Sumber : Shaklee Malaysia

Omegaguard pula sangat berkhasiat untuk anak-anak yang menghidap ekzema dan juga asthma. Ini adalah kerana Omegaguard mengandungi minyak ikan yang mana di dalamnya terdapat Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) yang merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. 
DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan. Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA. 

Untuk pertanyaan, mendapatkan suplemen dan konsultansi berterusan boleh hubungi saya ;

Your Shaklee Independent Distributor
Najmiah Ali

SMS | WA 0197732409 | 0192194709
Shaklee ID : 882647
Email :   najmiea@gmail.com
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...