Thursday, November 1, 2012

Sustained Release Vita-C

Sustained Release Vita-C 500mg

Pasti ramai yang perasan pada botol Vitamin C Shaklee ada tertulis Sustained Release Vita-C 500mg. Why we called it 'SUSTAINED RELEASE'? Mungkin ramai yang tidak begitu jelas maksud 'sustained release' itu sendiri. Sebenarnya ianya merupakan satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar ia dilepaskan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Dengan bahasa ringkasnya, dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu (credit to Genkimomma). Ianya dalam erti kata lain dirembeskan secara perlahan-lahan di dalam badan mengikut kepada keperluan badan kita).





Pengalaman sendiri mengamalkan Shaklee Vita-C, saya notice perubahan pada kulit wajah within one week menggunakannya. Kulit saya dikategorikan dalam dry skin, perlu rajin menggunakan losyen, mosturizer, baby oil, olive oil etc (yg mana, setelah berkahwin & mempunyai baru seorang anak dah jarang2 mempraktikkannya, masa yg tidak mengizinkan mungkin), namun saya perasan setelah seminggu consume Vita-C, kulit wajah saya lebih lembab, apabila bangun daripada tidur sebelum cuci muka, dapat rasa kulit tidak lagi kering as previous. Alhamdulillah.


Malah saya juga ada mencadangkan vitamin ini kepada my sis (just trial pack), untuk digunakan semasa berpantang. Dia juga berkongsi with her husband (yang mengalami masalah gusi berdarah), baru 3 hari mengambil Vita-C, both of them perasan ada perubahan, gusi tidak lagi berdarah dan telah continue juga dengan fullpack.


Jadi, anda bila lagi?Jom bersama-sama mengamalkannya untuk kesihatan yang lebih baik, kerana dirimu lebih berharga..eh?hii..




Untuk pertanyaan, mendapatkan suplemen dan konsultansi berterusan boleh hubungi saya ;

Your Shaklee Independent Distributor
Najmiah Ali

SMS | WA 0197732409 | 0192194709
Shaklee ID : 882647
Email :   najmiea@gmail.com
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...