Tuesday, January 21, 2014

Atasi Morning Sickness Di Awal Kehamilan bersama Shaklee


Lebih daripada separuh wanita mengalami morning sickness atau alahan semasa mengandung. Kebiasaannya alahan akan dialami pada trimester pertama iaitu pada awal kehamilan dan akan beransur hilang apabila masuk trimester kedua. Ini adalah salah satu pengalaman yang akan kita perolehi semasa hamil.

Walaubagaimanapun, ia akan sedikit sebanyak boleh menjejaskan wanita hamil dari segi fizikal, emosi dan sosial.
Kehidupan normal anda akan terhenti seketika disebabkan anda tidak boleh menangani permintaan kerja, bersosial atau menjaga anak-anak anda yang lain. Malah ada yang terpaksa berehat sahaja kerana tidak larat untuk melakukan sesuatu kerja. 

Contoh alahan semasa mengandung adalah seperti loya dan muntah-muntah. Muntah yang berpanjangan boleh menyebabkan badan terhidrasi dan kandungan juga tidak mendapat nutrien yang mencukupi. Di sini saya kongsikan beberapa tips untuk mengatasi dan mengurangkan alahan daripada menjadi semakin teruk. Antaranya :


  • Pastikan apabila bangun daripada tidur, makan sedikit biskut untuk mengelakkan perut kosong dan dimasuki angin.
  • Makan sedikit tetapi kerap
  • Elakkan mengambil makanan pedas, berlemak atau bergoreng
  • Buka tingkap dan kipas sekiranya tidak tahan bau memasak (ada antara wanita yang tidak tahan bau tumisan bawang dll)
  • Minum air sekurang-kurang 12 gelas sehari 
  • Pastikan mendapat rehat yang mencukupi 
dan banyak lagi tips-tips lain yang boleh diamalkan.

Bagi mereka yang ingin cuba untuk mengatasi alahan loya dan angin alahan mengandung ini dengan supplemen Shaklee, kami mencadangkan pengambilan Peppermint Ginger Plus. Peppermint Ginger Plus ini berfungsi mengeluarkan angin dalam badan, memeliharan sistem penghadaman dan menyamankan perut. Ia bukan sahaja sesuai untuk wanita yang mengalami morning sickness tetapi juga untuk mereka yang mengalami masalah gastrik, mabuk laut/darat, masalah pencernaan dan juga kembung perut.




Selain itu, untuk mengelakkan kekurangan air dalam badan atau terhidrasi, boleh juga diamalkan minuman Performance Drink (PD). Ianya selamat diminum bukan sahaja oleh wanita hamil malah mereka yang menyusukan bayi. Amat sesuai bagi mereka yang mengalami alahan muntah air dan tiada selera makan.



Untuk pertanyaan dan konsultansi berterusan boleh hubungi saya ;


Your Shaklee Independent Distributor
Najmiah Ali

SMS | WA 0197732409 | 0192194709
Shaklee ID : 882647
Email :   najmiea@gmail.com
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...