Wednesday, February 12, 2014

Mencegah dan Mengawal Diabetes dengan Vitamin Shaklee


Sebelum ini anda telah mengetahui serba sedikit berkenaan apakah penyakit diabetes, simptom-simptom yang berkaitan serta risiko yang akan dihadapi sekiranya anda disahkan menghidap penyakit diabetes ini.

Ya, sesungguhnya mencegah itu lebih baik daripada merawat. Terdapat beberapa langkah pencegahan yang boleh diambil untuk mengelakkan daripada mendapat penyakit ini. Walaubagaimanapun, Diabetes Type 1 tidak dapat dicegah. Akan tetapi Diabetes Type 2 dapat dicegah dengan menerapkan cara hidup yang sihat.


  • Makan makanan sihat yang rendah kalori dan lemak
  • Melakukan aktiviti fizikal seperti beriadah
  • Sentiasa menjaga berat badan yang ideal


Selain itu, pengambilan suplemen juga boleh diamalkan untuk langkah pencegahan dan dalam masa yang sama merawat penyakit ini. Shaklee mencadangkan beberapa vitamin yang bersesuaian yang boleh diambil oleh pengidap penyakit diabetes. Antaranya ialah :

Zinc Complex - Mengurangkan kandungan gula dalam badan, begitu juga dengan kolestrol, membantu penghasilan insulin dan pemulihan luka. Sumber : peakhealthadvocate


B-ComplexMenukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan. Ia juga membantu mengurangkan lemak darah dan kolesterol dalam badan. Juga mengurangkan risiko individu untuk penyakit kardiovaskular tertentu dan mengurangkan hilang daya ingatan dan kemurungan
GLA Complex - Mengurangkan simptom seperti gatal, bengkak, menggelupas, kekeringan dan simptom sakit sendi. Mengimbangi hormon insulin.


Sustained Release Vitamin C - berupaya untuk menurunkan tahap sorbitol, gula alkohol yang boleh berkumpul dalam sel-sel dan merosakkan mata, buah pinggang, dan saraf 




Suka juga untuk saya ingatkan pembaca semua bahawa anda juga digalakkan untuk mendapatkan nasihat doktor supaya pengambilan suplemen tidak mengganggu pengambilan ubat (sekiranya ada) anda. Anda masih boleh berikhtiar dengan Shaklee namun cuba jarakkan pengambilan ubat dan juga suplemen tambahan ini.

Untuk pertanyaan, harga istimewa dan konsultansi berterusan boleh hubungi saya ;


Your Shaklee Independent Distributor
Najmiah Ali

SMS | WA 0197732409 | 0192194709
Shaklee ID : 882647
Email :   najmiea@gmail.com
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...