Thursday, April 25, 2013

Terokai rahsia Alfalfa untuk kesihatan

First time mengambil alfalfa adalah semasa dalam berpantang tahun 2012. At that time, saya hanya order trial pack set menyusu(kununnya cuba-cuba dulu) untuk tambah pengeluaran susu yang merudum. Sebenarnya saya bukan lah seorang yang meriah susu, like my sis(sebab kami berpantang pada masa yang sama, dia awal 2minggu sahaja). Hanya cukup-cukup makan, cuma itula, mungkin juga faktor kurangnya ilmu dalam penyusuan memberi kesan juga kepada proses bf to my daughter. 

Tetapi selepas consume alfalfa, alhamdulillah susu memang meriah. Memang ada difference before and after. Cuma itula, saya tidak sukses untuk menyusu sepenuhnya atas sebab kedaifan diri sendiri. But eventho i failed, saya tetapkan suggest kawan-kawan yang ingin menambah susu untuk try alfalfa.And last wednesday, i got an order from my ofismate sebab katanya dia belum mula mengumpul stok susu untuk babynya, dan mula cuak coz minggu depan telah mula kerja. So, when i got her order, saya pun visit bbnya sekali since x pernah lagi visit after dia bersalin. After giving her sedikit consultation, saya juga pesan supaya jangan lupa minum air kosong yg baik atleast 3L.


Keesokkannya, pagi2 lagi ofismate saya whatsapp, siap post gambar lagi, katanya 'Alhamdulillah, susu banyak hari ini'. Terus saya tersenyum. Memang happy if dapat good news from whom yg menggunakan shaklee. Alhamdulillah, its proved.I congratulate her and wish her best of luck in penyusuan susu ibu :). Nanti saya upload gambar nya ya !




Sebenarnya terdapat pelbagai khasiat Alfalfa yang boleh diterokai. Antaranya ialah :


Sumber daripada : http://sihatmacamyaya.blogspot.com/2012/11/20-kebaikan-alfalfa-shaklee-umpama.html



1.    Merawat gangguan pencernaan
2.    Mengawal kolestrol dalam darah
3.    Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
4.    Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5.    Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6.    Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
7.    Mengurangkan simptom menopous
8.    Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
9.    Merawat masalah sembelit
10.  Menyahkan toksik dalam tubuh
11.  Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
12.  Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
13.  Membantu masalah penghadaman
14.  Membantu memperbanyakkan susu ibu
15.  Mengurangkan masalah pundi kencing
16.  Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
17.  Meningkatkan kesihatan prostat
18.  Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
19.  Menghangatkan hubungan suami isteri
20.  Membantu tingkatkan kesihatan lelaki

Antara testimoni pengguna alfalfa : 


Rahsia Alfalfa


Untuk pertanyaan, mendapatkan suplemen dan konsultansi berterusan boleh hubungi saya ;

Your Shaklee Independent Distributor
Najmiah Ali

SMS | WA 0197732409 | 0192194709
Shaklee ID : 882647
Email :   najmiea@gmail.com
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...