Sunday, February 16, 2014

Zinc Sembuhkan Luka Lebih Cepat

Selain dapat mengatasi masalah keguguran rambut, Zinc juga mempunyai khasiat untuk menyembuhkan luka dengan lebih cepat dan menghentikan pendarahan. Sebenarnya saya teringat kisah seorang customer yang juga ex-schoolmate yang baru melahirkan anak dan terus menghubungi saya untuk mendapatkan set berpantang. Katanya dia perlukan Zinc untuk menyembuhkan luka bersalin dan menghentikan pendarahan lebih cepat.

Jom kita dapatkan lebih info berkenaan Zinc ini. Menurut National Institute of Health (NIH), Zinc merupakan mineral penting yang hadir secara semula jadi dalam sesetengah makanan, dan boleh didapati sebagai diet tambahan. Terdapat pelbagai khasiat yang boleh diperolehi daripada sumber mineral ini dan salah satu daripadanya adalah MENYEMBUHKAN LUKA.





Zinc adalah seperti 24 jam, on-call mekanik kulit. Ia membantu membaiki rosak tisu dan menyembuhkan luka. Seperti vitamin, mineral adalah penting untuk kesihatan dan perkembangan tubuh badan anda secara menyeluruh , membantu badan melalui proses tumbesaran dan menjaga dirinya. Beberapa kajian menunjukkan bahawa Zinc  mungkin berkesan dalam merawat kegatalan dan kecederaan topikal, seperti jerawat, kudis kulit dan luka-luka kecil, dengan membantu sel-sel untuk menjana semula 
[sources:American Academy of Family Physicians,TeensHealth].

Disebabkan fungsi Zinc inilah maka, ia sangat-sangat dicadangkan untuk diambil selepas sahaja melahirkan anak. Kombinasi Zinc dan Vitamin C amat baik untuk proses pemulihan dan penyembuhan luka. Selain itu, pengambilan Vita-Lea dan Ostematrix juga digalakkan untuk sumber zat besi dan juga kalsium untuk menyusukan bayi.


Untuk pertanyaan, harga istimewa dan konsultansi berterusan boleh hubungi saya ;


Your Shaklee Independent Distributor
Najmiah Ali

SMS | WA 0197732409 | 0192194709
Shaklee ID : 882647
Email :   najmiea@gmail.com
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...